1. Klacht indienen De klacht moet schriftelijk (geadviseerd wordt om dit aangetekend te doen) en per e-mail bij het college worden ingediend via de volgende adressen:
Per post: College voor Klachten en Beroep T.a.v. het secretariaat Antwoordnummer 1800 6800 VR Arnhem
en
Per e-mail: secretariaat@cvkb.nl
2. Complete informatie De klacht moet in ieder geval de navolgende informatie te bevatten:
de domeinnaam waartegen de klacht zich richt en de bijbehorende in het register opgenomen contactgegevens. Deze vindt u door de domeinnaam in te voeren via de Whois van SIDN, waarna u kiest voor ‘Toon mij de gegevens’;
naam en contactgegevens van de klager waaronder een postadres;
een mededeling of de klager op een zitting van het CvKB gehoord wil worden;
de gronden voor de klacht;
alle relevante stukken die naar het oordeel van de klager zijn klacht ondersteunen.
3. Overmaken verschuldigde bijdrage Voordat uw klacht in behandeling wordt genomen, dient u de kosten voor de behandeling van uw klacht over te maken. Deze kosten bedragen € 50,-. Betalingsgegevens: IBAN: NL09RABO0145116646 ten name van SIDN BV.
Als u uw klacht intrekt voordat de klacht door het college ter zitting is behandeld, brengt SIDN de helft van de verschuldigde bijdrage als administratiekosten in rekening. Als het college uw klacht gegrond verklaart, wordt binnen 14 dagen na de uitspraak van het CvKB de volledige klachtenbijdrage teruggestort op uw rekening.
4. Mededelingen over de behandeling Verdere mededelingen over de behandeling van de klacht, zoals zittingsdatum en datum waarop u kan worden gehoord, volgen van de secretaris van het CvKB.
5. De uitspraak De uitspraak van het CvKB stuurt de secretaris u toe. Naast dat de uitspraak bindend is voor SIDN is de uitspraak ook bindend voor u en de domeinnaamhouder. Maar de uitspraak ontneemt u en de domeinnaamhouder niet de mogelijkheid om het geschil alsnog aan een Nederlandse rechter voor te leggen. Aan bovenstaande teksten kunt u geen rechten ontlenen. Raadpleegt u hiervoor de officiële regelingen: